سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

خیلی از ما برای اینکه به دیگران ثابت کنیم چقدر بامزه هستیم، جوک تعریف می‌کنیم و اگر به‌صورت ذاتی مقداری نمک در خون‌مان جریان داشته باشد، قطعا دیگران را با جوک‌ها و شوخی هایمان می‌خندانیم.

روز جهانی جوک

به گزارش همشهری آنلاین، اما این کار فقط یک سرگرمی زودگذر نیست و شوخی کردن آنقدر در زندگی آدم‌ها مهم شده که یک روز را در تقویم به آن اختصاص داده‌اند. جالب است بدانید که جوک گفتن، قدمتی هزار ساله دارد و نقل است که نخستین جوک تاریخ را هم یونانیان بانمک ساخته و تعریف کرده‌اند و جوک از قدیمی‌ترین تولیدات کلامی و زبانی بشر بوده است.

هرچه که هست، جوک گفتن در عصر ما که جنگ، فقر و آلام بسیار روی سر جهان سایه انداخته، می‌تواند از غصه و افسردگی نجاتمان دهد و برای زمان کوتاهی، خنده بر لب‌هایمان بیاورد. خنده هم که می‌دانید، بر هر درد بی‌درمان دواست و شما را از اثرات استرس و درد و رنج محفوظ نگه می‌دارد و باعث بهبود روحیه و تقویت سیستم ایمنی می‌شود. هیچ‌چیز نمی‌تواند به ‌اندازه خنده ذهن و جسم شما را هماهنگ و متعادل کند و باعث شود که سریع‌تر از یک مشکل خلاص شوید.

بیشتر بخوانید:

مطالعه‌ای در این‌باره انجام شده است که نشان می‌دهد شما می‌توانید هر روز بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بخندید و ۴۰ کالری بسوزانید. همین موضوع می‌تواند باعث شود که شما در عرض چند وقت حتی کاهش وزن هم داشته باشید و لازم نباشد رژیم‌های سخت بگیرید و خودتان را از خوردن غذاهای خوشمزه محروم کنید.

در نهایت اینکه مهم نیست ما انسان‌ها چه تفاوتی با هم داریم، اما روز جهانی جوک و شوخی به ما یادآوری می‌کند که شوخ طبعی، یک فرهنگ انسانی است و ما را به هم پیوند می‌دهد. پس در این روز کمی از اخبار فاصله بگیرید، فیلم‌های طنز و استندآپ کمدی‌ها را در اینترنت جست‌و جو کنید و ببینید یا طنزهای نوشتاری بخوانید تا امروز فقط بخندید.

کد خبر 863501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha